Tuesday, February 21, 2012

I was pleased to find your site when I was a week in Quebec for my work, and I took the weekend a little observation. I will share the highlights:
16/2 Chicoutimi, parc Rivière du Moulin, 1 American Three-toed Woodpecker (male) - Serge Risser
18/2 St-Michel de Bellechasse (chemin Azur, then 3e rang Est), 1 Snowy owl snow (juvenile), 20 Snow buntings, 7 Horned larks - Risser Serge and Marie-Hélène Gilbert
19/2 St. Polycarpe (chemin Sainte Marie, montée Lauthier), a male Snowy owl - Serge Risser
19/2 St. Clet (route 201), 1 female Snowy owl, 5 Horned larks - Serge Risser

Sincerely, Serge (living near Grenoble)

J’ai eu le plaisir de découvrir votre site alors que j’étais une semaine au Québec pour mon travail, et j’ai profité de la fin de semaine pour observer un peu. Je vous fais part des plus marquantes:
16/2 Chicoutimi, parc Rivière du Moulin, 1 pic à dos rayé (mâle) - Serge Risser
18/2 St-Michel de Bellechasse (chemin Azur puis 3e rang Est), 1 harfang des neiges (juvénile), 20 bruants des neiges, 7 alouettes haussecol - Serge Risser et Marie-Hélène Gilbert
19/2 St. Polycarpe (chemin Sainte Marie, montée Lauthier), 1 harfang des neiges (mâle), - Serge Risser
19/2 St. Clet (route 201), 1 harfang des neiges femelle,  5 alouettes haussecol - Serge Risser

Bien à vous, Serge (habitant près de Grenoble)

No comments:

 
Nature Blog Network