Thursday, August 12, 2010

Sightings for Thursday August 12th

Maple Grove (Montérégie): Ending my day before noon, I counted fifteen Caspian terns at the end of rue Divina-Sauvé. Then at the end of rue McDonald Street, I was positioned behind the small park and where I added another dozen individuals. Positioning my scope, a white ghost caught my attention by grass. With a good dose of patience, I was surprised to find a Snowy Egret.

Her little black beak yellow base, its frayed crest and its small size left no doubt. Luckily, two Great Egrets were in the frame and even a Great Blue Heron was standing behind her, where I could compare the size of these individuals.

Here are three photos at great distances, which do provide some result. The first photograph appears on this link, and do the following to the right. You can also continue for 9 more recent photos ....

En terminant mon périple de l'avant-midi à Maple Grove (Montérégie), j'ai dénombré une quinzaine de Sternes caspiennes au bout de la rue Divina-Sauvé, puis, à l'extrémité de la rue McDonald, je me suis posté derrière le petit parc et j'ai rajouté là une autre douzaine d'individus. Mettant à profit ma lunette d'approche, un spectre blanc retenait mon attention à travers les hautes herbes. Avec une bonne dose de patience, j'ai eu la surprise d'y surprendre une Aigrette neigeuse.

Son petit bec noir à la base jaune, sa huppe effilochée et sa petite taille ne laissaient aucun doute. Par chance, deux Grandes Aigrettes se sont pointées dans le décor et un Grand Héron s'est même placé derrière elle, où je pouvais comparer la taille de ces individus.

Voici trois photos à très grande distance, qui donnent quand même un certain résultat. Le premier cliché apparaît sur ce lien, et faites suivantes, à la droite. Vous pouvez aussi continuer pour les 9 autres récentes photos.... - Raymond Belhumeur

No comments:

 
Nature Blog Network