Thursday, July 11, 2013

Sightings for Thursday July 11

Hello, I'm at Îles-de-la-Madeleine since June 26 and working for the atlas when I can. Until this morning, I only had only the "normal" species to the islands. This morning, in the corner of lac Solitaire on île de Havre-Aubert, there was a juvenile Boreal Owl who was perched on a dead branch. I took many photos since the model seemed to be enjoying it, or be indifferent. Last week I saw (briefly, as always) a Northern goshawk I heard it a few minutes later. Beyond that, a visit to île d'Entrée allowed me to observe thousands of Black-legged Kittiwakes on the cliffs, with young at various stages (many photos).

Bonjour, Je suis aux Îles-de-la-Madeleine depuis le 26 juin et travaille pour l'atlas lorsque je peux. Jusqu'à ce matin, je n'avais que des espèces "normales" pour les îles. Ce matin, dans le coin du lac Solitaire, sur l'île de Havre-Aubert, il y avait un juvénile de la Nyctale de Tengmalm qui était posé sur une branche morte. J'ai pris de nombreuses photos puisque le modèle semblait soit aimer ça soit être indifférent. J'en ai envoyés au site des oiseaux rares du Québec. La semaine dernière, j'y ai vu (brièvement, comme toujours) un Autour des palombes que j'ai entendu quelques minutes après. À part cela, une visite à l'île d'Entrée m'a permis d'observer des milliers de Mouettes tridactyles sur les falaises, avec des jeunes à divers stades (nombreuses photos). - Hervé Tremblay

No comments:

 
Nature Blog Network